[O1] Co wymienic przy rozrządzie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • konrad1986
    Drive
    • 2011
    • 43

    [O1] Co wymienic przy rozrządzie

    hotrain, McGan, i misiek^wro, zmieńcie te avatary bo nie wiem na co mam już patrzeć :lol: za dużo na raz
    KOnr@D
  • Seed
    Elegance
    • 2010
    • 875
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    [O1] Co wymienic przy rozrządzie

    Zbliża mi sie termin wymiany rozrządu w AXRze (PD bez DPF) 101 KM. Powiedzcie Panowie co zmienić w samym rozrządzie oraz jaki inne elementy sie wymienia (pompa wody itp.) Jakie paski zmienić od razu klinowe oraz napinacze do nich? Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jaki przebieg ??

      W rozrządzie wymieniasz komplet + pompa wody (tańsza opcja to regenerowana pompa wody)

      Pasek wielorowkowy i napinacz zależy od przebiegu.
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • adamusiek
        L&K
        • 2009
        • 1123

        #4
        Seed, ja wymieniłem rozrząd ze wszystkimi rolkami, pompę wody i oczywiście płyn, uszczelniacze, pasek klinowy, olej i wszystkie filtry :wink:
        jeszcze muszę płyn hamulcowy wymienić
        robiłem to przy 180tyś km

        Komentarz

        • kiki
          Rider
          • 2010
          • 359

          #5
          Zamieszczone przez Seed
          Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.


          Jak służbowe i chcesz je może odkupić to najlepiej zrobić wszytko na maxa
          komplet rozrzadu, uszczelniacze na wałku rozrzadu, napinacz paska wielorowkowego, pasek wr i sprzegiełko alternatora ,
          oczywiscie możesz jeszcze zmienić aku dla świetego spokoju :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • bws34
            Rider
            • 2011
            • 543

            #6
            Zamieszczone przez kiki
            Zamieszczone przez Seed
            Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.


            Jak służbowe i chcesz je może odkupić to najlepiej zrobić wszytko na maxa
            komplet rozrzadu, uszczelniacze na wałku rozrzadu, napinacz paska wielorowkowego, pasek wr i sprzegiełko alternatora ,
            oczywiscie możesz jeszcze zmienić aku dla świetego spokoju :diabelski_usmiech
            Do tego kable i świece bo się zima zbliża Jak służbowe i zwrócą koszty to nie oszczędzaj
            Pamiętam jak kumpel pojechał Fabią slużbową na wymianę rozrządu do ASO Wystawili fakturę na ponad 3k zł (oczywiście nie za sam rozrząd :P)
            "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

            "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

            www.zoltar.bielsko.pl

            Komentarz

            • konkon
              Rider
              • 2008
              • 667
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Jeżeli uszczelniacz nie cieknie to byłbym ostrożny. Niekiedy nowy wytrzyma mniej niż obecny.
              Konrad
              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

              90 konny AGRessor
              PerfectServiceBy DGW
              WhitePride :smokedevil

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Pany - nie wiem czy jest sens uszczelniacze - auta ma prawie 90 tys i dwa lata raptem. Silnik sprawuje sie wysmienicie. Swiece jest sens? Jakie kable chesz wymieniac bws34?
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • bws34
                  Rider
                  • 2011
                  • 543

                  #9
                  Racja mój błąd
                  "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                  "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                  www.zoltar.bielsko.pl

                  Komentarz

                  • zebik1
                    Drive
                    • 2011
                    • 85

                    #10
                    Witam
                    Mam Octvię Tour z 2007r. 1,9 TDI 101km ma przejechane 67 tyś. km kiedy wymienić rozrząd? Autko sprawuje się bez zarzutów.

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Kolego - ja wymieniam wlasnie przy 90 tys.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • idas
                        Elegance
                        • 2006
                        • 828

                        #12
                        Zamieszczone przez phrix
                        Jaki przebieg ??

                        W rozrządzie wymieniasz komplet + pompa wody (tańsza opcja to regenerowana pompa wody)

                        Pasek wielorowkowy i napinacz zależy od przebiegu.
                        Jakie sa orientacyjne ceny paska wielorowkowego i napinacza* w O1 1.9 SDi? Mamy juz prawie 240 kkm i nie wiadomo kiedy to bylo zmieniane. Rozrzad bedzie wymieniany, wiec takze i to dorzuce.

                        *napinacz czego?
                        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                        Komentarz

                        • BADYL
                          RS
                          • 2011
                          • 2404
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          zebik1
                          Zamieszczone przez zebik1
                          Mam Octvię Tour z 2007r. 1,9 TDI 101km ma przejechane 67 tyś. km kiedy wymienić rozrząd? Autko sprawuje się bez zarzutów.
                          nie wiem jak jest w 1.9 TDI ale w 2.0 TDI wymiana rozrządu jest przy 120tys lub po 5 latach (ale z tymi latami to do końca nie jestem pewien) i u mnie była przy 120tysiakach :wink:
                          nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                          Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                          Komentarz

                          • direct3d
                            Classic
                            • 2011
                            • 3

                            #14
                            Re: Co wymienic przy rozrządzie

                            Sam mam dylemat, mam rocznik 2006 r. ten sam motor, przebieg 45 kkm
                            Ruszać czy nie ruszać
                            Octavia I Tour / 1.9 TDI AXR 06'

                            Komentarz

                            • Seed
                              Elegance
                              • 2010
                              • 875
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              w aucie firmowym - lepiej zminic przy 90 tys i sie nie czaić.
                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                              Komentarz

                              • konkon
                                Rider
                                • 2008
                                • 667
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez idas
                                Jakie sa orientacyjne ceny paska wielorowkowego i napinacza* w O1 1.9 SDi?
                                Napinacz ori INA/Litens (ja zapłaciłem 98 zł ale po super zniżkach w hurtowni)
                                Pasek tylko Contitech 41 zł
                                O ceny pytajcie forumowych sprzedawców.
                                Zamieszczone przez Seed
                                lepiej zminic przy 90 tys
                                przy spokojnej jeździe 100 tys.
                                lub 5 lat, materiał się starzeje.

                                Warto także wymienić płyn chłodniczy, wydłuża żywotność pompy wody. Polecam Prestone i Texaco / Havoline Extended Life Anti-Freeze/Coolant (Havoline XLC).
                                Havoline 5L koncentrat = 10L płynu to koszt ok. 70 zł czyli mniej więcej 3L koncentratu w ASO.
                                Wymiany co 5 lat/250 tys. km
                                Konrad
                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                90 konny AGRessor
                                PerfectServiceBy DGW
                                WhitePride :smokedevil

                                Komentarz

                                • Seed
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 875
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Co do pasków to różnie bywa. Generalnie mechanicy mówią, że jak zdejmują stare paski to w lepszej kondycji są przeważnie Dayco niz Conti. A co do płynu to już chyba lepiej kupić SWAGA albo FEBI:
                                  Pełna oferta: części samochodowe Audi, VW, Seat, Skoda i inne, oleje Motul, Ravenol, Liqui Moly, Valvoline, Millers, filtry Mann
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz

                                  • konkon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 667
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Seed
                                    mechanicy mówią, że jak zdejmują stare paski to w lepszej kondycji są przeważnie Dayco niz Conti
                                    Nie da się ocenić stanu paska o ile nie był narażony na wycieki płynów, wszystko było poprawnie zamontowane :idea:
                                    To mi trochę przypomina sprawdzanie filtra powietrza na oko :roll:
                                    Nie słuchaj bzdur.
                                    Obie marki, podobnie jak Gates są b. dobre tak jak opony tych koncernów- Continental i Pirelli.
                                    W Skodzie Dayco i Gates idą na pierwszy montaż.
                                    Co do paska osprzętu Gates piszczy w przeciwieństwie do Contitecha.
                                    Pompa wody: Rouville, Hepu, SKF, Febi.
                                    Konrad
                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                    90 konny AGRessor
                                    PerfectServiceBy DGW
                                    WhitePride :smokedevil

                                    Komentarz

                                    • idas
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 828

                                      #19
                                      Zamieszczone przez konkon
                                      Zamieszczone przez idas
                                      Jakie sa orientacyjne ceny paska wielorowkowego i napinacza* w O1 1.9 SDi?
                                      Napinacz ori INA/Litens (ja zapłaciłem 98 zł ale po super zniżkach w hurtowni)
                                      Pasek tylko Contitech 41 zł
                                      O ceny pytajcie forumowych sprzedawców.
                                      Zamieszczone przez Seed
                                      lepiej zminic przy 90 tys
                                      przy spokojnej jeździe 100 tys.
                                      lub 5 lat, materiał się starzeje.

                                      Warto także wymienić płyn chłodniczy, wydłuża żywotność pompy wody. Polecam Prestone i Texaco / Havoline Extended Life Anti-Freeze/Coolant (Havoline XLC).
                                      Havoline 5L koncentrat = 10L płynu to koszt ok. 70 zł czyli mniej więcej 3L koncentratu w ASO.
                                      Wymiany co 5 lat/250 tys. km
                                      Dzieki
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz

                                      • Seed
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 875
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #20
                                        Zamówione:

                                        Pasek - Dayco
                                        Napinacz i rolki - INA

                                        Pompa - SKF
                                        Pasek wk - Gates
                                        Olej - Motul X-clean 5W-40
                                        Filtr oleju i powietrza - Mann
                                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                        Komentarz

                                        • daneczek76
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 3642
                                          • Toyota

                                          #21
                                          konkon, dobrze prawisz jedynie nie zgadzam się z Gatsem bo na tym sie przejechałem rozrządu na tym pasku bym nie założył.
                                          Oczywiście też nie polecam Boscha.
                                          Conti lub wzmocnione dayco
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            daneczek76, generalnie zawsze mogą zdarzyć fuckupy, opisz co Cię spotkało.

                                            Jeszcze jedna kwestia dotycząca paska rozrządu 1.9 TDI VP. Wg. katalogów Contitech CT 1044 idzie od nr. silnika w AGR 565 001, w ALH od 500 001, ASV 150 001, AHF 595 001. Do wcześniejszych rzekomo CT 946. Różnica jest taka że CT 1044 jest wzmacniany. Także nie sugerować się nr. silnika tylko brać wzmacniany, co też sam uczyniłem i wszystko ok.
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • schmidtke
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 97

                                              #23
                                              Zamieszczone przez bws34
                                              Zamieszczone przez kiki
                                              Zamieszczone przez Seed
                                              Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.


                                              Jak służbowe i chcesz je może odkupić to najlepiej zrobić wszytko na maxa
                                              komplet rozrzadu, uszczelniacze na wałku rozrzadu, napinacz paska wielorowkowego, pasek wr i sprzegiełko alternatora ,
                                              oczywiscie możesz jeszcze zmienić aku dla świetego spokoju :diabelski_usmiech
                                              Do tego kable i świece bo się zima zbliża Jak służbowe i zwrócą koszty to nie oszczędzaj
                                              Pamiętam jak kumpel pojechał Fabią slużbową na wymianę rozrządu do ASO Wystawili fakturę na ponad 3k zł (oczywiście nie za sam rozrząd :P)

                                              Właśnie w poniedziałek wymieniałem rozrząd (passat b5 1,9 tdi), profilaktycznie, bo teraz ma przejechane 280 tys km, i okazało się, że ASO wystawiło fakturę na prawie 5 klocków. Trudniej mi wskazać, czegóż to oni NIE wymienili, niż co było zmieniane. Auto - też służbwe - stało w serwisie dwa dni. A ciągle jeździ jak nowe I to zawsze daleko, a zazwyczaj jeszcze dość szybko.

                                              Więc popieram kolegów, jeśli auto jest na firmę, to nie ma się co zastanawiać, tylko wymieniać co potrzeba. Firmę taniej wyjdzie jeden porządny przegląd z wymianami, niż awaria w trasie, holowanie i strata Twojego dnia pracy (albo kilku dni, jeśli nawali akurat rozrząd.)

                                              Dla spokojniejszego sumienia można co nieco ponegocjować w serwisie cenę - przy takiej kwocie nawet te kilka % urwane to będzie jedno dodatkowe tankowanie :diabelski_usmiech
                                              była: OI 1,9 TDI 170 tys km w dwa lata z hakiem
                                              potem: OII FL 1,9 TDI 17 tys km od 23.04 do 29.07
                                              teraz: Passat B5 1,9 TDI - mimo wszystko wolę Octavki

                                              Komentarz

                                              • Seed
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 875
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                Ile pany w serwisie wymiana rozrządu?
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz

                                                • pawlik
                                                  Classic
                                                  • 2006
                                                  • 17

                                                  #25
                                                  Ja wczoraj wymieniałem w ASO (Warszawa-Ursynów) za 1800 PLN całość

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...