Zbliża mi sie termin wymiany rozrządu w AXRze (PD bez DPF) 101 KM. Powiedzcie Panowie co zmienić w samym rozrządzie oraz jaki inne elementy sie wymienia (pompa wody itp.) Jakie paski zmienić od razu klinowe oraz napinacze do nich? Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.
Seed, ja wymieniłem rozrząd ze wszystkimi rolkami, pompę wody i oczywiście płyn, uszczelniacze, pasek klinowy, olej i wszystkie filtry :wink:
jeszcze muszę płyn hamulcowy wymienić
robiłem to przy 180tyś km
Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.
Jak służbowe i chcesz je może odkupić to najlepiej zrobić wszytko na maxa
komplet rozrzadu, uszczelniacze na wałku rozrzadu, napinacz paska wielorowkowego, pasek wr i sprzegiełko alternatora ,
oczywiscie możesz jeszcze zmienić aku dla świetego spokoju :diabelski_usmiech
Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.
Jak służbowe i chcesz je może odkupić to najlepiej zrobić wszytko na maxa
komplet rozrzadu, uszczelniacze na wałku rozrzadu, napinacz paska wielorowkowego, pasek wr i sprzegiełko alternatora ,
oczywiscie możesz jeszcze zmienić aku dla świetego spokoju :diabelski_usmiech
Do tego kable i świece bo się zima zbliża Jak służbowe i zwrócą koszty to nie oszczędzaj
Pamiętam jak kumpel pojechał Fabią slużbową na wymianę rozrządu do ASO Wystawili fakturę na ponad 3k zł (oczywiście nie za sam rozrząd :P)
"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
Pany - nie wiem czy jest sens uszczelniacze - auta ma prawie 90 tys i dwa lata raptem. Silnik sprawuje sie wysmienicie. Swiece jest sens? Jakie kable chesz wymieniac bws34?
W rozrządzie wymieniasz komplet + pompa wody (tańsza opcja to regenerowana pompa wody)
Pasek wielorowkowy i napinacz zależy od przebiegu.
Jakie sa orientacyjne ceny paska wielorowkowego i napinacza* w O1 1.9 SDi? Mamy juz prawie 240 kkm i nie wiadomo kiedy to bylo zmieniane. Rozrzad bedzie wymieniany, wiec takze i to dorzuce.
Mam Octvię Tour z 2007r. 1,9 TDI 101km ma przejechane 67 tyś. km kiedy wymienić rozrząd? Autko sprawuje się bez zarzutów.
nie wiem jak jest w 1.9 TDI ale w 2.0 TDI wymiana rozrządu jest przy 120tys lub po 5 latach (ale z tymi latami to do końca nie jestem pewien) i u mnie była przy 120tysiakach :wink:
Jakie sa orientacyjne ceny paska wielorowkowego i napinacza* w O1 1.9 SDi?
Napinacz ori INA/Litens (ja zapłaciłem 98 zł ale po super zniżkach w hurtowni)
Pasek tylko Contitech 41 zł
O ceny pytajcie forumowych sprzedawców.
Zamieszczone przez Seed
lepiej zminic przy 90 tys
przy spokojnej jeździe 100 tys.
lub 5 lat, materiał się starzeje.
Warto także wymienić płyn chłodniczy, wydłuża żywotność pompy wody. Polecam Prestone i Texaco / Havoline Extended Life Anti-Freeze/Coolant (Havoline XLC).
Havoline 5L koncentrat = 10L płynu to koszt ok. 70 zł czyli mniej więcej 3L koncentratu w ASO.
Wymiany co 5 lat/250 tys. km
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Co do pasków to różnie bywa. Generalnie mechanicy mówią, że jak zdejmują stare paski to w lepszej kondycji są przeważnie Dayco niz Conti. A co do płynu to już chyba lepiej kupić SWAGA albo FEBI:
mechanicy mówią, że jak zdejmują stare paski to w lepszej kondycji są przeważnie Dayco niz Conti
Nie da się ocenić stanu paska o ile nie był narażony na wycieki płynów, wszystko było poprawnie zamontowane :idea:
To mi trochę przypomina sprawdzanie filtra powietrza na oko :roll:
Nie słuchaj bzdur.
Obie marki, podobnie jak Gates są b. dobre tak jak opony tych koncernów- Continental i Pirelli.
W Skodzie Dayco i Gates idą na pierwszy montaż.
Co do paska osprzętu Gates piszczy w przeciwieństwie do Contitecha.
Pompa wody: Rouville, Hepu, SKF, Febi.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Jakie sa orientacyjne ceny paska wielorowkowego i napinacza* w O1 1.9 SDi?
Napinacz ori INA/Litens (ja zapłaciłem 98 zł ale po super zniżkach w hurtowni)
Pasek tylko Contitech 41 zł
O ceny pytajcie forumowych sprzedawców.
Zamieszczone przez Seed
lepiej zminic przy 90 tys
przy spokojnej jeździe 100 tys.
lub 5 lat, materiał się starzeje.
Warto także wymienić płyn chłodniczy, wydłuża żywotność pompy wody. Polecam Prestone i Texaco / Havoline Extended Life Anti-Freeze/Coolant (Havoline XLC).
Havoline 5L koncentrat = 10L płynu to koszt ok. 70 zł czyli mniej więcej 3L koncentratu w ASO.
Wymiany co 5 lat/250 tys. km
konkon, dobrze prawisz jedynie nie zgadzam się z Gatsem bo na tym sie przejechałem rozrządu na tym pasku bym nie założył.
Oczywiście też nie polecam Boscha.
Conti lub wzmocnione dayco
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
daneczek76, generalnie zawsze mogą zdarzyć fuckupy, opisz co Cię spotkało.
Jeszcze jedna kwestia dotycząca paska rozrządu 1.9 TDI VP. Wg. katalogów Contitech CT 1044 idzie od nr. silnika w AGR 565 001, w ALH od 500 001, ASV 150 001, AHF 595 001. Do wcześniejszych rzekomo CT 946. Różnica jest taka że CT 1044 jest wzmacniany. Także nie sugerować się nr. silnika tylko brać wzmacniany, co też sam uczyniłem i wszystko ok.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Auto sluzbowe takze chce wymienic profilaktycznie wiele rzeczy.
Jak służbowe i chcesz je może odkupić to najlepiej zrobić wszytko na maxa
komplet rozrzadu, uszczelniacze na wałku rozrzadu, napinacz paska wielorowkowego, pasek wr i sprzegiełko alternatora ,
oczywiscie możesz jeszcze zmienić aku dla świetego spokoju :diabelski_usmiech
Do tego kable i świece bo się zima zbliża Jak służbowe i zwrócą koszty to nie oszczędzaj
Pamiętam jak kumpel pojechał Fabią slużbową na wymianę rozrządu do ASO Wystawili fakturę na ponad 3k zł (oczywiście nie za sam rozrząd :P)
Właśnie w poniedziałek wymieniałem rozrząd (passat b5 1,9 tdi), profilaktycznie, bo teraz ma przejechane 280 tys km, i okazało się, że ASO wystawiło fakturę na prawie 5 klocków. Trudniej mi wskazać, czegóż to oni NIE wymienili, niż co było zmieniane. Auto - też służbwe - stało w serwisie dwa dni. A ciągle jeździ jak nowe I to zawsze daleko, a zazwyczaj jeszcze dość szybko.
Więc popieram kolegów, jeśli auto jest na firmę, to nie ma się co zastanawiać, tylko wymieniać co potrzeba. Firmę taniej wyjdzie jeden porządny przegląd z wymianami, niż awaria w trasie, holowanie i strata Twojego dnia pracy (albo kilku dni, jeśli nawali akurat rozrząd.)
Dla spokojniejszego sumienia można co nieco ponegocjować w serwisie cenę - przy takiej kwocie nawet te kilka % urwane to będzie jedno dodatkowe tankowanie :diabelski_usmiech
była: OI 1,9 TDI 170 tys km w dwa lata z hakiem
potem: OII FL 1,9 TDI 17 tys km od 23.04 do 29.07
teraz: Passat B5 1,9 TDI - mimo wszystko wolę Octavki
Komentarz